Ambulant team, DPS Nedre Romerike

Ambulant team tilbyr et oppsøkende behandlingstilbud for pasienter med alvorlig psykisk lidelse og funksjonsnedsettelse.

Ambulant team tilbyr oppfølging og behandling til pasienter med ulike typer psykiatriske diagnoser. Det er pasientens funksjonsnivå, alvorlighetsgrad på lidelse og manglende nytte av eksisterende tilbud som legges til grunn.

Ambulant team jobber arenafleksibelt, og oppfølgingen finner sted der pasienten selv ønsker det og der det anses å ha best nytte. Dette kan f.eks. være hjemme, hos Nav, fastlege eller i kommunen.

Ambulant team kan bistå pasienter som har vansker med å nyttiggjøre seg ordinær poliklinisk behandling. Et hovedmål for arbeidet er å bidra til at pasienten skal få styrket sin funksjon blant annet gjennom å mobilisere private og offentlige nettverk.


Kontakt

Postadresse

Akershus universitetssykehus HF DPS Nedre Romerike, Ambulant team Postboks 1000 1478 Lørenskog

Slik finner du fram

Oppmøtested

Ekspedisjon i 3. etasje. Inngangen er på kortsiden som vender ut mot Fetveien. 

Adresse

C. J. Hansens vei 31
2007 Kjeller

Praktisk informasjon

Vi anbefaler deg om å ta med minst mulig verdisaker og personlige eiendeler. Du er selv ansvarlig for tingene dine, men sykehuset skal legge til rette for sikker oppbevaring av mindre verdisaker (lommebok, kontanter, smykker og nøkler), som er nødvendig for deg å ha med på sykehuset.

Noen avdelinger har låsbare skap hvor du kan oppbevare mindre verdisaker. Ved andre avdelinger kan du levere verdisaker ved innleggelse, disse vil oppbevares et trygt sted og utleveres ved utskrivning. Større ting og personlige eiendeler (mobil, bøker, klær) må du oppbevare på avdelingen eller levere til pårørende.

Dersom du savner en eiendel eller verdisak skal du ta kontakt med avdelingen du var innlagt på. Sykehuset tar som hovedregel kun ansvar for verdisaker som er innlevert.​

Som helsepersonell er vi bundet av taushetsplikt. Det innebærer at vi ikke kan besvare alle spørsmål over telefonen selv til nærmeste pårørende. Du kan eventuelt ringe pasienten direkte.

Vis hensyn til andre pasienter og ansattes arbeid hvis du ønsker å ta bilder, filmer eller gjør lydopptak når du er ved et av våre behandlingsteder. Det er ikke lov å offentliggjøre bilder av medpasienter og ansatte uten at de beviselig har gitt tillatelse til det. 

Unngå å forstyrre ansatte i deres krevende og viktige arbeid. Respekter ansatte som ikke ønsker å bli tatt bilde av.

Det er ikke ulovlig å gjøre opptak til privat bruk av samtaler du selv deltar i. Ønsker du å ta opp timen din er det ønskelig at du gir behandleren beskjed om det.

Les mer på temasiden foto, film- og lydopptak på Ahus

Ved behov for tolk må avdelingen kontaktes på forhånd. Tolk er gratis.

​Ahus er en undervisningsinstitusjon der du kan møte studenter. Du kan reservere deg mot at studenter er til stede eller medvirker i behandlingen.

De ansatte som til enhver tid er på jobb ønsker å legge til rette for pasientene, men det vil ikke være mulig å reservere seg mot behandling fra lege, sykepleier eller annen helsearbeider bestemt av kjønn.

​​Som pasient har du rettigheter knyttet til personvern når det gjelder sykehusets lagring og bruk av helseopplysninger.

Les mer om personvern

Som pasient har du mange rettigheter. Disse rettighetene er i hovedsak regulert av pasientrettighetsloven, som skal sikre at pasienter og brukere får lik tilgang på helse- og omsorgstjenester.

Les mer

​Vis hensyn. Unngå bruk av mobiltelefon og annet elektronisk utstyr som kan forstyrre andre.  

Av hensyn til alle de som får overfølsomhetsreaksjoner av sterke dufter ber vi besøkende og pasienter unngå å bruke parfyme ved våre sykehus og behandlingssteder.​