Personalavdelingen har ansvar for personalforvaltning, forsikringer, lønn og lønnsberegning, godtgjøring, ansettelser, pensjon, permisjoner og rekruttering. Avdelingen har systemansvar for Personalportalen, Webcruiter, GAT og Personalhåndboken, og er hovedkontakt mot Sykehuspartner for HR-systemene. Avdelingen skal sikre implementering og etterlevelse av personal- og arbeidsgiverpolitikk gjennom opplæring, rådgiving, veiledning og controlling.
Arbeidstidsplanlegging og forhandlingsavdeling har systemansvar for arbeidsgiverpolitikk og organisasjonsutvikling i foretaket, herunder ressursstyring, organisasjonskultur m.m.
HMS og HR-støtte avdeling har systemansvar for HMS, medarbeiderundersøkelse, utviklingen av arbeidsmiljø og sykefraværsoppfølging i foretaket. Avdelingen har ansvar for drift og oppfølging av AMU, HMS-opplæring inkludert opplæring i stoffkartotek, interne revisjoner innen HMS, velferdstilbud for ansatte m.m. Strålevernskoordinator er også tilknyttet avdelingen.
Bemanningssenter: har ansvar for bemanningspool, tilkallingshjelper, all ekstern innleie av personell fra vikarbyrå, fakturakontroll, kreditering ved mangelfull leveranse fra vikarbyråer og rapportering til Skatteetaten for innleie fra utenlandske vikarbyrå
Våre Mål
- Levere tjenester basert på kjernevirksomhetens behov og foretakets strategiske satsninger
- Bidra til en velfungerende ledelse som tar ansvar for fag, personell og økonomi
- Bidra til solide og standardiserte prosesser og rutiner innenfor personalpolitikk, ressursstyring og arbeidsmiljø