Praktisk informasjon

Vi ønsker at du som pasient, pårørende eller besøkende skal føle deg trygg og få god informasjon hos oss. Her finner du praktisk informasjon om hvordan du skal komme deg frem, mattilbud, parkering og andre servicetilbud ved sykehuset.

Om du ikke finner svar på det du lurer på, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med avdelingen.

  • Apotek

    Hos oss får du kjøpt det du trenger under og etter sykehusoppholdet. Anbefalte produkter fra sykehusets helsepersonell gjenspeiler derfor vårt vareutvalg.

  • Besøkstid

    Sykehuset har generell besøkstid er mellom kl. 18.00-19.00 mandag-fredag

  • Blodprøve

    Skal du ta blodprøve før undersøkelse eller behandling, gjøres det midt i Glassgata, skiltet «Prøvetaking», åpent kl. 07:30 - 16:00, mandag til fredag.

  • Blomster

    Blomster er hyggelig både å få og å gi bort, men tenk på hvilke blomster du velger. Dessverre kan noen blomster gi ubehag for pasienter.

  • Buss

    Du kan komme til våre lokasjoner med offentlig transport.

  • Frisør

    I Glassgats i hovedbygget på Nordbyhagen finner du frisørsalongen.

  • Internett og Wi-Fi

    Alle pasienter og besøkende kan bruke gratis trådløst internett i området rundt Nordbyhagen.

  • Kafé

    Har du lyst på lunsj, middag eller noe godt til kaffen? Enten du er pasient, besøkende eller ansatt er du hjertelig velkommen til en av våre to kafeer på Akershus universitetssykehus på Nordbyhagen.

  • Kart over Nordbyhagen

    Hovedbygget på Nordbyhagen i Lørenskog ligger 15 km øst for Oslo og 40 km sør for Gardermoen. I tilegg har Akershus universitetssykehus virksomhet i Nittedal, Skedsmo, Ullensaker, Ski og Oslo.

  • Parkering

    Vi har parkering mot avgift for pasienter, pårørende og besøkende i 1. etasje av parkeringshuset, nærparkering på plassen foran hovedinngangen og Nye nord-bygget.

  • Personlige eiendeler

    Vi gjør oppmerksom på at sykehuset ikke kan ta ansvar for klær og andre personlige gjenstander som medbringes.

  • Sosiale medier på sykehus

    Stadig flere pasienter og brukere velger å dele sine opplevelser på internett. Sosiale medier og personlige blogger er en måte å kommunisere med omverdenen på.

  • Taushetsplikt

    Som helsepersonell er vi bundet av taushetsplikt. Det innebærer at vi ikke kan besvare alle spørsmål over telefonen selv til nærmeste pårørende. Du kan eventuelt ringe pasienten direkte.

  • Ønsker du å dele bilder fra tiden på sykehuset?

    Ta hensyn når du tar bilder. Husk at ansatte har det travelt. Det kan være uheldig å forstyrre dem i arbeidet.


Fant du det du lette etter?

Vi trenger din hjelp for å forbedre sidene våre. Tilbakemeldingen din vil bli lest og håndtert, men vi kan dessverre ikke besvare den. Husk å ikke sende personlig informasjon, for eksempel epost, telefonnummer eller personnummer.