Invitasjon og forhåndsregistrering
Helsepersonell på Ahus må ha registrert seg inn i systemet på forhånd. Når dette er gjort vil du få en SMS fra sykehuset som beskriver hva du skal gjøre videre.
Ahus har hatt løsningen i bruk siden oktober 2021 og i dag er det 6 kliniske avdelinger som bruker løsningen for noen av sine pasienter:
Avansert hjemmesykehus for barn
Hjemmedialyse, nyreavdelingen
Brukerstyrt poliklinikk for diabetespasienter, endokrinologisk avdeling
Gastromedisin
Ortopedisk klinikk – diabetes fotsår
Flere avdelinger på Ahus jobber nå med å ta i bruk løsningen
Nedlasting av pasientappen MyDignio
Etter at du er forhåndsregistrert og har fått SMS fra Ahus laster du ned MyDignio fra Appstore eller Google play på din egen mobiltelefon.
Trenger du hjelp til å få lagt inn MyDignio på din mobiltelefon kan du få hjelp til dette hos Sykehuspartner support på telefon 32 81 52 85 mandag – fredag kl. 08:00-16:00.
Pålogging til pasientappen og samhandling med Ahus
Pålogging til MyDignio skjer via ID-porten.
Ved førstegangs pålogging vil du bli bedt om å samtykke til å bruke MyDignio. Det er frivillig å benytte seg av denne løsningen og deltagelse vil ikke være avgjørende for ditt behandlingstilbud hos Ahus. Dersom du ikke lenger ønsker å bruke MyDignio kan du slutte å bruke appen når du vil.
Etter at du har logget på MyDignio er appen koblet opp til sykehuset og muliggjør samhandling mellom deg og helsepersonell.
MyDignio gir deg oversikt over din egenbehandlingsplan og inneholder informasjon fra sykehuset. Appen gir deg påminnelser om målinger og andre aktiviteter du skal gjøre i henhold til din behandlingsplan. Appen kan også brukes til å sende meldinger til helsepersonell, ha videomøter, overføre bilder og lignende.
Funksjoner i pasientappen
Veiledning i funksjonene i MyDignio kan du lese mer om på nettsidene til MyDignio
Om bruk av internett og app er nytt for deg, anbefaler vi at du ser på disse gode tipsene hos nettvett.no
Nettvettreglene (nettvett.no)