Kom i gang med MyDignio

​Invitasjon og forhåndsregistrering

Helsepersonell på Ahus må ha registrert deg inn i systemet på forhånd. Når dette er gjort vil du få en SMS fra sykehuset som beskriver hva du skal gjøre videre. 

Fra oktober 2021 er det pasienter ved følgende tre kliniske avdelinger på Ahus som vil få tilbud om å ta i bruk løsningen:
  • Avansert hjemmesykehus for barn 
  • Hjemmedialyse, nyreavdelingen 
  • Brukerstyrt poliklinikk for diabetespasienter, endokrinologisk avdeling
​Flere avdelinger på Ahus vil ta i bruk løsningen etter hvert.

Nedlasting av pasientappen MyDignio

Etter at du er forhåndsregistrert og har fått SMS fra Ahus laster du ned MyDignio fra Appstore eller Google play på din egen mobiltelefon. 

Trenger du hjelp til å få lagt inn MyDignio på din mobiltelefon kan du få hjelp til dette hos Sykehuspartner support på telefon 32 23 53 30 mandag – fredag kl. 08:00-16:00.  

Pålogging til pasientappen og samhandling med Ahus 

Pålogging til MyDignio skjer via ID-porten. 

Ved førstegangs pålogging vil du bli bedt om å samtykke til å bruke MyDignio. Det er frivillig å benytte seg av denne løsningen og deltagelse vil ikke være avgjørende for ditt behandlingstilbud hos Ahus. Dersom du ikke lenger ønsker å bruke MyDignio kan du slutte å bruke appen når du vil. ​

Etter at du har logget på MyDignio er appen koblet opp til sykehuset og muliggjør samhandling mellom deg og helsepersonell.

MyDignio gir deg oversikt over din egenbehandlingsplan og inneholder informasjon fra sykehuset. Appen gir deg påminnelser om målinger og andre aktiviteter du skal gjøre i henhold til din behandlingsplan. Appen kan også brukes til å sende meldinger til helsepersonell, ha videomøter, overføre bilder og lignende.


Funksjoner i pasientappen 

Veiledning i funksjonene i MyDignio kan du lese mer om på nettsidene til MyDignio

Om bruk av internett og app er nytt for deg, anbefaler vi at du ser på disse gode tipsene hos nettvett.no

Nettvettreglene (nettvett.no)​

Fant du det du lette etter?