Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.
En person som holder et stykke papir

Kontakt oss

Ta kontakt med oss hvis du lurer på noe. På denne siden finner du telefonnumre, adresser og annen kontaktinformasjon.

Sentralbord Ahus
67 96 00 00

​Vi har mange avdelinger og besøksadresser. Inne på avdelingssidene finner du oppmøtested, telefonnummer, praktisk informasjon og besøkstider. 

Helsenorge har informasjon om helsehjelp i Norge. Informasjonen er oversatt til en rekke språk: Helsehjelp i Norge (helsenorge.no)

Ring 113 (ambulanse) hvis du er veldig syk eller hardt skadet

Telefonen er åpen 24 timer.

Når du ringer må du si:

  1. Hvor er personen (adressen er viktig)?
  2. Hva er problemet?
  3. Er personen våken og kan snakke?
  4. Puster personen normalt?

Du må være rolig og svare på spørsmål. Du må gjøre det du får beskjed om.

Ring fastlegen din hvis du er syk

Hvis du er syk, men kan vente noen timer eller dager.

Informasjon om fastleger(helsenorge.no)

Ring 116 117 (legevakten) hvis du er så syk at du ikke kan vente på time hos fastlegen din​
Grafisk brukergrensesnitt, applikasjon

I Ahus-opptaksområde har vi syv legevakter

Hvis du har fått innkallingsbrev fra sykehuset på helsenorge.no, kan du nå sende beskjed direkte til avdelingen hvis du trenger et nytt tidspunkt for timen eller ønsker å avbestille timen din. Les mer på siden under:

Digital dialog om timeendring​​

​Du har rett til å se hva som står i pasientjournal din og til å få utlevert kopi av alle dokumentene i journalen. Du har også rett til å få utlevert loggen over hvem som har lest din journal. Se hvordan du kan få innsyn på siden under:

Innsyn i egen pasientjournal

Du finner informasjon om klage og erstatning, samt en oversikt over dine rettigheter som pasient og pårøende på siden under.

Dine rettigheter, valg og muligheter

​Lytteposten er et tilbud til deg som pasient eller pårørende som ønsker å gi oss en tilbakemelding om hvordan du har opplevd møtet med sykehuset.

Akershus universitetssykehus HF, Postboks 1000, 1478 Lørenskog

​Vanlig e-post har mange svakheter som gjør at fortrolige opplysninger kan komme på avveie.

Derfor må du ikke sende e-post med sensitive personopplysninger (som informasjon om din sykdom, diagnose og ditt personnummer) eller andre opplysninger underlagt taushetsplikt.

Personlige spørsmål av medisinsk art kan vi dessverre ikke svare på per e-post.

Sykehusets e-postmottak: postmottak@ahus.no​

Husk når du sender e-post!

  • Oppgi ditt fulle navn og postadresse, slik at vi eventuelt har mulighet til å svare per brev i de tilfellene vi ikke kan besvare henvendelsen per e-post.
  • Oppgi telefonnummeret ditt, slik at vi raskt kan ta kontakt med deg ved behov for ytterligere opplysninger.
  • Oppgi hvilken klinikk og seksjon (behandlingssted) henvendelsen din gjelder gjelder, eventuelt også hvilken person/helsepersonell du har hatt kontakt med, slik at vi vet hvem som er rett mottaker.

Her finner du info om henvisningsrutiner til Akershus universitetssykehus.

Henvisningsrutiner​​

Akershus universitetssykehus har et aktivt og åpent forhold til media. Så langt som mulig legger vi forholdene til rette for mediene, og bidrar med fakta, nøkkeltall, kommentarer eller ekspertise.

Mer om mediehenvendelser

Vårt organisasjonsnummer er: 983 971 636​

​ahus.no driftes av Kommunikasjonsavdelingen. Har du tilbakemeldinger kan du benytte deg av knappen under "fant du det du lette etter?" som ligger nederst på hver side.

Er det problemer kan du ta kontakt på kommunikasjon@ahus.no.

Om nettstedet

 

Sist oppdatert 12.08.2024